Spørgsmål og svar
Skal ansøgningen sendes til A.P. Møller Fonden eller Den A.P. Møllerske Støttefond?
Fonden anbefaler, at ansøger lader sig inspirere af tidligere støttede projekter og orienterer sig om de enkelte fonde og forskellige ansøgningsmuligheder.
Hvordan søger man støtte?
For at søge støtte fra A.P. Møller Fonden eller Den A.P. Møllerske Støttefond skal der udfyldes et ansøgningsskema via den digitale ansøgningsportal. Fonden accepterer i enkelte tilfælde ansøgninger sendt pr. brev. Dette skal aftales på forhånd.
Tilgå ansøgningsportal – A.P. Møller Fonden
Tilgå ansøgningsportal – Den A.P. Møllerske Støttefond
Læs desuden:
Sådan søges støtte fra A.P. Møller Fonden
Sådan søges støtte fra Den A.P. Møllerske Støttefond
Sådan søges støtte inden for området Socialt udsatte og frivillighed
Er der ansøgningsfrister?
A.P. Møller Fonden og Den A.P. Møllerske Støttefond har ikke ansøgningsfrister.
Er det muligt at søge som privatperson?
Ja, men Fonden foretrækker, at ansøgningen kommer fra en organisation, institution eller forening med CVR-nummer.
Begrunder Fonden afslag på ansøgninger?
Nej, Fonden har normalt ikke mulighed for at begrunde et afslag.
Hvordan bliver bevillingen udbetalt?
Udbetaling sker til NemKonto via det CVR-nummer, som er angivet i ansøgningen. Hvis der er ansøgt som privatperson, vil Fonden rekvirere CPR-nummer i tilfælde af bevilling.
Hvornår kan anmodning om udbetaling foretages?
Når ansøger har fået besked om bevilling via ansøgerprofilen, skal vedkommende oprette en betalingsplan via ansøgningsportalen. Bevilling udbetales typisk, når projektet er realiseret. Læs mere her.
Hvilke krav stilles i forbindelse med udbetaling af bevillingen?
Læs Fondens vejledning til regnskabsaflæggelse her.
Hvordan behandler Fonden personoplysninger?
Læs om Fondens persondatapolitik her.